luns, 1 de xuño de 2020

10º BOLETÍN ACTIVIDADES 5 ANOS

Bos días, familias!

Xa nos vemos pronto, este xoves 4 de Xuño, para entregarvos o material e as pertenzas dos nenos.

Polo demáis, dado que todos me estades dicindo máis ou menos o mesmo (a saber: que con este calor, que coa praia, que parece verán... que aso rapaces lles está costando moito xa poñerse a facer nada...), para esta semana e para a próxima, simplemente quero compartirvos recomendacións e propostas para o verán:

1. O máis importante son as ATITUDES e os VALORES que inculcades nas vosas fillas e fillos. Non decaiades. SON A TERRA FÉRTIL NA QUE CRECE UN BO ESTUDIANTE. E iso se cultiva a través de TODAS AS ACTIVIDADES DIARIAS E COTIÁNS.
En síntese, as claves de TODA BOA educación son:

  •  NORMAS: nin moitas nin poucas, pero CLARAS E ESTABLES, con CONSECUENCIAS CLARAS e PREVISIBLES para o neno/a, que sexan sempre as MESMAS. 
  • Moitas demostracións de AFECTO e COMUNICACIÓN. 
  • ALTOS NIVEIS DE ESIXENCIA, con reforzos POSITIVOS. Pensade que os peques necesitan aprender a ESFORZARSE, para dar O MELLOR DE SÍ. Sen LÍMITES un río non chega LONXE e se convirte en PANTANO.
2. LER, LER, LER, LER, LER, LER, LER, LER, e se da tempo, LER UN POUCO MÁIS.
Lembrade: SE QUEREDES QUE LEAN, TEDES QUE DAR EXEMPLO. 
Os nenos aprenden co VOSO EXEMPLO, NON COA VOSA OPINIÓN. 
É preciso que VOS VEXAN LER e que lles LEADES tipos diferentes de contos e historias, REVISTAS, CARTELES, LETREIROS, BOTES, que xoguedes ás ADIVIÑAS, ás RETAHÍLAS, aos REFRÁNS COS AVÓS, que xoguedes a xogos de palabras (COMO PALABRAS ENCADENADAS) cando vaiades no coche... 
E sí, que miren contos eles solos e que vaian facendo exercicios de letras e sílabas (coma nos vídeos do MONO SÍLABO), pero isto último non é nin de lonxe máis importante que todo o anterior. ESES XOGOS LINGÜÍSTICOS SON A CLAVE DUN BO FONDO PARA A LECTURA E A ESCRITURA. E os podedes facer en calquer lugar e momento. 

3. O mesmo acontece cos NÚMEROS. ESTÁN POR TODAS PARTES. NÚMEROS GRANDES E PEQUENOS. E as oportunidades de SUMAR e RESTAR, de CONTAR DE DOUS EN DOUS, de CONTAR PARA ATRÁS, de REPARTIR COUSAS... son constantes. E insisto: esta é a BASE PERFECTA para que logo o poidan facer no papel. Aquí está a verdadeira COMPRENSIÓN. Facede isto con eles ao POÑER A MESA, ao CONTAR MOEDAS E CANTIDADES, ao PESAR FARIÑA OU CULLERADAS DE AZUCRE, ao avanzar cara atrás contando tamén para ATRÁS (DENDE 5 OU 10 AO PRINCIPIO)... e lles estredes facilitando a vida moitísimo para o traballo que van a facer a posteriori no papel. 

4. E, finalmente, lembrade que a infancia precisa dalgunhas cousas que non se van poder facer despóis e que pasa rápido... e é irrepetible.
Bicos e apertas mil. Ana

Ningún comentario:

Publicar un comentario